Geld op

1 juni 2015 - Nairobi, Kenia

Vandaag nationale Bevrijdingsdag in Kenia, alles gesloten, winkels dicht, banken gesloten, straten uitgestorven. Klein probleem dat ik al 2 dagen een eind aan mijn cash geld zag komen. Vandaag moest er wel gepind worden anders geen eten vanavond.
Significant probleem is dat bijna alle pin automaten alleen maar geschikt zijn voor VISA kaarten. Met mijn Maestro / MasterCard krijg je dus geen Keniaanse shilling uit de muur.  Na ongeveer 15-20 pin automaten geprobeerd te hebben en zo'n 2 uur door Nairobi te hebben gelopen vond ik eindelijk een Maestro pin automaat. Kreeg ik er geen geld uit!!!! Pas werd geweigerd, waarschijnlijk doordat ik al bij zoveel andere pinautomaten had geprobeerd geld eruit te trekken. Resultaat: vanavond met knorrende maag naar bed. Betalen met dollars gaat hier helaas niet.

Morgenochtend vroeg om 05:00 uur op voor de UN-SSAFE course. Dit staat voor Safe and Secure Approaches in Field Environments . Verlichte cursus voor UN/EU personeel om in een risicovol land als Somaliland te mogen werken. Doel van de cursus is hoe om te gaan bij incidenten zoals aanslagen, (schot) wonden verzorgen, brandbestrijding, wat te doen bij kidnapping en hoe te zorgen dat je niet gekidnapt wordt. Iedereen die de cursus al gedaan hebben, laat niets vrij over wat me te wachten staat. Zag wel dat er op dag 2 om 18:00 uur een activiteit start en het programma gaat op dag 3 pas om 10:00 uur verder?? Ik zie het wel, heb er zin in.

Komende dagen geen internet, pas vrijdagmiddag weer als de cursus is afgelopen. Zaterdag vlieg ik via Mogadishu naar Hargeisa, dan gaat het les programma pas echt beginnen.

1. Theo en Tiny:
    1 juni 2015
    Had nou maar je geld in je buiktasje gedaan.
    Kon je niet eten in het hotel, en dan op je rekening zetten.
    Of wil je op deze manier afvallen.
    Sterkte , mam en pap
  2. Ron:
    1 juni 2015
    Mocht wel wat af toch ?? Vandaag geen geiten vlees haha